4 Μαΐ 2012

Θ. Θεοδωρίδης: «Η λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Υ.Ο. συνάδει με τη εφαρμογή της νομοθεσίας»

Σχετικά με την επιστολή του Προέδρου των εκπαιδευτών οδηγών κ. Γκίνη για την λειτουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης & Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας ο κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης δήλωσε: «Προς αποφυγή φημών, λανθασμένων εντυπώσεων και απόψεων σχετικά με το ΚΕΕΥΟ θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους πολίτες της Πέλλας, τους εκπαιδευτές οδηγών και τους υποψηφίους οδηγούς για τα ακόλουθα: Πρόκειται για ένα από τα έξι Κέντρα που υπάρχουν συνολικά στη χώρα και μάλιστα πρωτοπορώντας ως Π.Ε. Πέλλας σε αυτό το κομμάτι. Πρέπει να τονίσουμε ότι είναι ένα σύγχρονο έργο, με ποιοτικές προδιαγραφές το οποίο άρχισε να κατασκευάζεται το 2006 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2010. Στοίχισε 1.300.000,00€ στον Ελληνικό Λαό και πρόσφατα μάλιστα τέθηκε σε λειτουργία αφού πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εξετάσεις. Είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής, μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην Πέλλα τα τελευταία χρόνια και το οποίο τιμά την περιοχή μας. Θα ήθελα να επισημάνω ότι η ολοκλήρωση και λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Υ.Ο. είναι σε πλήρη εναρμόνιση με το Νέο Σύστημα Εξετάσεων που υιοθετείται από τις αρχές του έτους. Όσον αφορά τη συγκεκριμένη παράμετρο αρκεί να κάνω μια αναφορά σε κάποια στοιχεία, τα οποία επισυνάπτονται κιόλας, ώστε να λυθούν τυχόν απορίες και να δοθούν οι απαιτούμενες διευκρινίσεις. Πρώτον, από το 2009 η τότε κυβέρνηση, μέσω του Υπουργού Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη είχε προαναγγείλει αλλαγές στο σύστημα των πρακτικών εξετάσεων, στο οποίο εντάσσονται και οι εξετάσεις σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες, με στόχο το αδιάβλητο των εξετάσεων και την πάταξη της διαφθοράς. Άλλωστε είχε προηγηθεί συζήτηση με τον τότε Πρόεδρο της ΕΝΑΕ κ. Δράκο και εν συνεχεία, συμφωνία, ότι το θεσμικό πλαίσιο έπρεπε να επικαιροποιηθεί και να εξελιχθεί σύμφωνα με τις επιταγές της τεχνολογίας και με βάση ανάλογες αλλαγές που είχαν προβεί κράτη-μέλη της Ε.Ε. Δεύτερον και σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι υπάρχει, από τον Απρίλιο του 2010, δημοσιευμένη στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β373/1-4-2010) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Ρέππα η οποία αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά ΟΤΙ ΟΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Α ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ (ΠΙΣΤΕΣ) ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ. Στην ίδια απόφαση αναφέρεται ότι ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ (Επισυνάπτεται το αντίστοιχο ΦΕΚ). Επιπλέον, η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Μεταφορών για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειών οδήγησης τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση πριν ένα έτος προκειμένου να γίνουν επισημάνσεις και βελτιώσεις. Η εισήγηση όπως δημοσιοποιήθηκε και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και υπάρχει σχετικό δημοσίευμα, αναφέρει πως μία από τις επικείμενες αλλαγές του Συστήματος Εξετάσεων είναι η ένταξη ειδικών ελιγμών των υποψηφίων οδηγών στη διαδικασία εξέτασης που όμως πρέπει να πραγματοποιούνται στις ειδικές πίστες. Συνεπώς, τα ειδικά κέντρα εξέτασης υποψηφίων οδηγών είναι άρρηκτα δεμένα με το Νέο Εξεταστικό Σύστημα. Εξάλλου, ανάλογες επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα λειτουργίας των Κ.Ε.Ε.Υ.Ο. διατυπώνονται και στις άλλες περιοχές όπου έχουν κατασκευαστεί ειδικά κέντρα εξέτασης. Λόγου χάρη στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος στο διαδίκτυο μεταξύ ιδιοκτητών επαγγελματικών σχολών και εκπαιδευτών οι οποίοι εκφράζουν τις απόψεις τους για το νέο μοντέλο εξέτασης. Σε πολλές τοποθετήσεις εξάγεται το συμπέρασμα ότι καθίσταται αναγκαία η εκπαίδευση και κατ’ επέκταση η εξοικείωση των υποψηφίων οδηγών σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες. Αφενός οι μελλοντικοί οδηγοί αποκτούν μεγαλύτερη πείρα, το στάδιο αυτό προβλέπεται στην ελληνική νομοθεσία αφετέρου. Ακόμη το Υπουργείο Μεταφορών επιδιώκει με την μη παρουσία εκπαιδευτή και εξεταστικής επιτροπής στις δοκιμασίες της ομάδας Α που θα διεξάγονται στις πίστες στην πάταξη του φαινομένου χρηματισμού των εμπλεκομένων που ανέρχεται περίπου σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Εν κατακλείδι θα ήθελα να αναφέρω πως η λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Υ.Ο. στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας συμπίπτει χρονικά και με την παράδοση αντίστοιχης πίστας στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων γεγονός που με χαροποιεί ιδιαίτερα και δείχνει ότι η αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων το οποίο περιλαμβάνει, όπως προανέφερα και τα ειδικά κέντρα εξέτασης για τη χορήγηση αδειών οδήγησης παίρνει σάρκα και οστά. Για τα όποια κενά υπάρχουν σχετικά με την ασφάλιση των οχημάτων και άλλων τέτοιων ζητημάτων που θίγονται στην επιστολή του κ. Γκίνη θα μεταφέρω την επιστολή στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών γιατί δεν είναι αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας, αλλά του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Κλείνοντας θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας συγκαταλέγεται στις πρωτοπόρες περιοχές που εφαρμόζουν συστήματα και μεθόδους ποιοτικής αναβάθμισης διαδικασιών για την εξυπηρέτηση του πολίτη, την προστασία του μέσω της πάταξης της διαφθοράς και της προάσπισης της δημόσιας ασφάλειας. Η λειτουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης και Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών θα γίνεται με απαράβατους κανόνες και με γνώμονα την επιτυχή και χωρίς φαινόμενα διαφθοράς έκβαση της διαδικασίας των εξετάσεων». ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΑ Παραδίδεται τέλος του μήνα η Πίστα Εξέτασης οδηγών Τέλος του μήνα πρόκειται να παραλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου, το πολύπαθο, έργο της Πίστας Εξέτασης Υποψηφίων Οδηγών, διαδικασία με την οποία θα ολοκληρωθεί και Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ των υπηρεσιών της Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Ιωαννίνων. Η μοναδική εκκρεμότητα που έχει απομείνει ήταν ο ηλεκτροφωτισμός της από τη ΔΕΗ, θέμα το οποίο και ρυθμίστηκε την περασμένη Παρασκευή με απόφαση του Περιφερειάρχη Ηπείρου. Η πίστα εξέτασης υποψήφιων οδηγών Ιωαννίνων είναι μια από τις 4 πιλοτικές που είχε εγκρίνει πριν από χρόνια για όλη την Ελλάδα το Υπουργείο Μεταφορών. Κατασκευάστηκε σε έκταση 20 στρεμμάτων και σε αυτή προβλέπεται να πραγματοποιούνται οι εξετάσεις όλων των κατηγοριών. Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2007. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα έπρεπε να είναι έτοιμη μέσα σε 18 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε από το τομεακό πρόγραμμα του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ), με φορέα υλοποίησης την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων. Το Γ’ ΚΠΣ τελείωσε, αλλά τα χρήματα που είχαν δοθεί για την πίστα, δεν έφτασαν. Το έργο έμεινε ημιτελές και η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων έτρεχε να βρει πόρους για να το ολοκληρώσει. Το επόμενο χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί ήταν για τα τέλη του περασμένου Αυγούστου και αυτό όμως δεν κατέστη εφικτό για τεχνικούς λόγους. Πλέον όμως αυτά ανήκουν στο παρελθόν και η παράδοση του έργου έχει μπεί στην τελική ευθεία. Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Καραμπίνας και ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μεταφορών Σωτήρης Ψημμένος επισκέφθηκαν την περασμένη Πέμπτη στην αντίστοιχη πίστα των Σερρών προκειμένου να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας της αλλά και προβλήματα που προέκυψαν ώστε να γίνει βέλτιστη προετοιμασία για την απρόσκοπτη λειτουργία της πίστας των Ιωαννίνων, όπως τόνισε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ήπειρος Tv1 την Παρασκευή ο κ. Καραμπίνας. Η έναρξη λειτουργίας της πίστας σύμφωνα με τον κ. Καραμπίνα εκτός του ότι θα συμβάλει στην διεξαγωγή των εξετάσεων οδήγησης με τις καλύτερες προδιαγραφές για τους υποψηφίους , θα δώσει ανάσα στην περιοχή των Αμπελοκήπων, η οποία σήμερα «στενάζει’, δυσκολεύοντας ταυτόχρονα και την εξεταστική διαδικασία των υποψήφιων οδηγών. Πηγή: www.palmosipirou.gr Οδήγηση και σε πίστα για δίπλωμα (Πηγή: www.enet.gr) Τον... Σουμάχερ θα κληθούν να μιμηθούν όσοι από του χρόνου δώσουν εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Από το 2012 αλλάζει για άλλη μία φορά το σύστημα εξετάσεων, το οποίο θα περιλαμβάνει ελιγμούς σε ειδικές πίστες. Μίνι Σουμάχερ καλούνται να γίνουν οι υποψήφιοι οδηγοί Χθες τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Μεταφορών για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειών οδήγησης, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 11 του μηνός. Ταυτόχρονα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου (www.yme.gr) η ύλη όλων των βιβλίων των υποψήφιων οδηγών ώστε να μην απαιτείται πλέον η αγορά τους. Η πρόταση της επιτροπής που επεξεργάστηκε το θεσμικό πλαίσιο είναι οι εξετάσεις να περιλαμβάνουν τρία στάδια. Το θεωρητικό, τους ελιγμούς σε πίστα και την πορεία στον δρόμο. Στο παιχνίδι ιδιώτες Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για να ενταχθούν οι ειδικοί ελιγμοί στις εξετάσεις είναι να δημιουργηθούν περισσότερες πίστες στη χώρα μας (σε κάθε περιφέρεια), αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο έξι. Σ' αυτό το σημείο αναμένεται να μπουν και ιδιώτες στο παιχνίδι (ενδιαφέρον θα έχουν οι προδιαγραφές), αφού θα κληθούν να κατασκευάσουν τις πίστες ελλείψει κρατικών κονδυλίων. Φυσικά θα υπάρχει αντίτιμο για τον εξεταζόμενο, το οποίο θα είναι «μικρό», σύμφωνα με το υπουργείο. Η επιτυχία σ' αυτό το σκέλος εξέτασης θα είναι απαραίτητη για να προχωρήσει ο υποψήφιος οδηγός στο στάδιο της πορείας στον δρόμο. Στόχος του νέου συστήματος είναι επίσης η καταπολέμηση του «λαδώματος» που εκτιμάται ότι φτάνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Ετσι, οι εξεταστές θα κληρώνονται με ηλεκτρονικό τρόπο λίγο πριν από τις εξετάσεις, ενώ θα υποχρεούνται σε δήλωση «πόθεν έσχες». Η διαδικασία θα είναι πλήρως μηχανογραφημένη και θα βιντεοσκοπείται σχεδόν σε όλα τα στάδια, ενώ θα εφαρμοστούν και οι «μέσες τιμές επιτυχίας» ώστε να αποφευχθεί η παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Επιτήρηση εξεταστών. Αυτό σημαίνει ότι όποιος εξεταστής παρουσιάζει ακραία αποτελέσματα σε σχέση με τις μέσες πανελλαδικές τιμές (είτε κόβει είτε περνάει πολύ περισσότερους) θα επιτηρείται από ειδικό φορέα και ενδεχομένως να απομακρύνεται. Ανάμεσα στις προτάσεις υπάρχει και μία που στόχο έχει να καταργήσει τη γραφειοκρατία και τις συνεχείς επισκέψεις των υποψήφιων οδηγών στις υπηρεσίες μέχρι να πάρουν στα χέρια τους το δίπλωμα. Εφεξής θα χρειάζεται μόνο μία επίσκεψη (από τρεις) στην αρχή και κατόπιν το δίπλωμα θα αποστέλλεται απευθείας στον επιτυχόντα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που έχει και την ευθύνη της εκτύπωσής του. Τι αλλάζει από το 2012 Θεωρητική εξέταση * Βιντεοσκόπηση εξέτασης. * Σύστημα απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων. * Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων (επόπτες / ποσοστό επιτυχίας). * Κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα και όχι server σε κάθε Νομαρχία, όπως ισχύει σήμερα. Πορεία * Δημιουργία ειδικού σώματος επιθεωρητών και φορέα εποπτείας. * Καθορισμός διαδικασιών ελέγχου του έργου των εξεταστών και απομάκρυνσή τους από το σώμα, σε περίπτωση κακής εκτέλεσης των καθηκόντων τους. * Υποχρεωτική υποβολή «πόθεν έσχες» από τους εξεταστές. * Μεταφορά της διαδικασίας χορήγησης αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Υποδομών. Πίστες * Διενέργεια ειδικών ελιγμών σε πίστες. * Στους ειδικούς ελιγμούς, στο όχημα κατά την εξέταση θα βρίσκεται μόνον ο υποψήφιος οδηγός. * Η εξάσκηση θα μπορεί να γίνεται με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. * Ελεύθερο τίμημα για την εξάσκηση. * Μηχανογραφική παρακολούθηση αποτελεσμάτων.